Wednesday 5 February 2014

Lamanya tak conteng!

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

wow.. last post saya november 2013.. lama tu..dah 3 bulan ghupenya.. dan secara jujurnya password pun dah terlupa..hihih..

maaf ye.. kesibukkan yang amat sangat.. dec 2013 sy join jd crew imkk di stadium malawati.. amazing crowd..5000 org punya aura..sampai demam2 dibuatnya..
januari aritu jd student plak untuk AMP (Advance marketing Power) di mines.. Alhamdulillah.. complete sudah kesemua program advance Dr. Azizan Osman.. ada yg tanya ok ke? alhamdulillah. byk sgt ilmunya. bukan je dpt ilmu berniaga, ilmu pemasaran tp ilmu rohani dan islamiah lagi berganda2.. networking pun makin ramai..bertambah2 kawan positif saya.. dan saling support each other SETIAP HARI.. amazing team.trimas VVIP crew team.. the best never rest!

dan pada yg nak join .. sila lah tgk aktiviti terkini di alumni/bakal alumni dr azizan osman. next program imkk on march. sebelum tu akn diadakan seminar percuma..so jenguk2lah tarikhnya di page fb tersebut..

BANGKIT.. Berniaga Akan Naik Guna Kuasa Ilmu Tindakan..
byk sebenarnya rahsia disebalik bangkit itu sendiri.. setelah tersembam tahun lepas bangkitnya saya selepas itu adalah hadiah terindah dari Allah SWT. bangkit meninggalkan neraka utk mengejar syurga.. bangkit setelah alpa utk bahagia.. namun org sering salah sangka..bagi mereka bila melihat kita bahagia, kita sudah berjaya.. kita sudah bergembira.tp tak ramai yang nk tny apakah penyebab bangkit utk bahagia itu.. yup. ive been down before.. saya pernah menangis dan diperlekehkan krn tangisan itu. i wont forget that moment! never!!!ketika sy diperlekeh itu saya rasa maruah saya dibwh tapak kaki org tue..betapa teruknya saya rasa.. hingga saya buat keputusan utk stop and forget.. tak mudah.. bkn nk ckp sy baik..tp 100% sy serah diri pd Allah. saya tahajud dan nangis setiap mlm.. masa tu Allah tak bagi lagi. saya redha.but now saya rasa hadiah tu dari Allah.. kadang2 bila kita minta tu mmg Allah tak bagi kita on the spot..tp hikmahnye dan Allah bagi kemudian pada saat yg kita rasa kita impikan..
saya belum berjaya.. masih meniti tangga...tp saya mahu semua org faham bahawa perniagaan ini tak mudah. walaupun anda mungkin nampak apa yg saya capai. tapi tak semua kesulitan tu harus diperkatakan. for me.. setiap perniagaan yg baru dibina.. perlu mencapai paling cepat ialah setahun utk merasa kestabilan berniaga.. itu paling cepat.. so dlm masa dibawah setahun tu belum lagi ..byk lagi cobaan dan dugaannya..hanya org meniaga je yg dpt merasa.. saya suka dgn doa2 anda tu.. "oh tokey ni!"..oh!ala dah jd tokey dah kaya!..alhamdulillah moga doa anda utk saya dimakbulkan Allah SWT.
tp ingatlah cabaran meniaga ni. jika kita kerja biasa kita dpt gaji tiap bulan...byr kete, byr bil, byr all hutang.. tp bila meniaga ni part kena rolling tu yg mencabar.. 50% kena hold utk rolling, nk byr sewa, nk bayar staff, nk kena beli barang kecik2 yg menjana perniagaan tu..huh.. nampak senang wo.. cuba yg lebih nya ketika berniaga ni anda akan dpt nikmat masa. yup.. u own ur own time.. sangat bebas..tu jelah yg saya ada buat masa ni.hihihi.. nk suh blanja masa boleh. bila nk date? ahaks. ;p

tulah bila dah byk masa g hatyai pun mcm balik kg je rasanya. wa dah expert woo.. dah g sendiri naik van je dr danok ke hatyai.takyah nak tunggu2 rombongan. jln je pun naik tut2 je..kakak angkat pun dah ada.. bwk jejalan dan makan tempat sedap2... pegi pg isnin , selasa ptg dah baik malaysia balik..hahah. mmg mcm balik kg.. alah.tak yah citerlah byk duit. bukan mahal sgt pun g sendiri..mahal lagi g langkawi or sewa hotel dok cameron.tak caya? pm saya utk tahu ..hihihi.. (boleh buka agent pelancongan plak lepas nie..hihi)
pic ni kat ict hatyai.. ict malaysia tak penah jejak pun lagi ... ict hatyai free je.. tp ada tempoh nyelah  kata kakak angkat ku.. ok kawan2 ..ngantuk sudah.. jumpa di lain catatan..have a good day..


my touch,
nour dhiya

No comments:

Post a Comment